Gitara Lava Drop X Rapolas Gražys

Gitara Lava Drop X
Rapolas Gražys

Gitara Lava Drop X – tai profesionalaus garso ir dizaino sintezė. Ši elektrinė gitara , pagaminta iš aviacijos aliuminio modulio ir aukščiausios klasės kietmedžio, prailgina natos rezonavimą/išlaikymą.
Jaunas dizaineris Rapolas Gražys (g. 1991) priėmė bakalauro darbo vadovo J. Brundzos pasiūlytą iššūkį sukurti naują gitaros dizainą – taip atsirado pirmoji medinė Lava gitara. Dabar Lava Drops – ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje tarp profesionalų žinomas prekės ženklas, pristatantis unikalius ir inovatyvius elektrinius styginius instrumentus, gaminamus pagal unikalią technologiją, naudojant itin retas medžiagas, kurių deriniai išgauna autentišką skambesį.  Šis modelis laimėjo pasaulinį „Red Dot Design“ apdovanojimą.

Privati kolekcija

Lietuvos dizainas: from temporary to contemporary

Daugelis leidinių apie dizainą prasideda sakiniu, kad dizainą sunku apibrėžti. O kaip pasakoti apie Lietuvos dizainą? Kas yra Lietuvos dizainas? Kada jis atsirado? Kas nepatenka į dizaino sąvoką? Šiuos klausimus kelia ne tik tyrėjai, bet ir plačioji visuomenė.
Parodoje Lietuvos dizainas: from temporary to contemporary susitinka skirtingi ir netgi, nebijokime šio žodžio, eklektiški objektai. Tai neišvengiama, kai pristatomi trijose epochose (tarpukariu, sovietmečiu ir po 1990 m., Lietuvai atgavus Nepriklausomybę) sukurti dizaino gaminiai. Jie priklauso skirtingiems laikmečiams, nevienodas jų dydis, paskirtis, medžiagos, iš kurių jie pagaminti ir t. t. Taip pat tarp eksponatų rasime ir masinės gamybos (sukurtų gamyklose), ir vienetinių objektų.
Rengiant parodą, iššūkiu tapo objektų savitumas, neleidžiąs jų apibendrinti ar ieškoti panašumų. Kadangi kontrastingi ir patys laikotarpiai, nusprendėme nejungti objektų į vieną naratyvą, ir juos „miksavome“, parodydami jų kontrastus, o kai kur – panašumus. Parodos rengėjai nekelia sau užduoties parodyti, kas priklauso Lietuvos dizaino istorijai, eksponatai neskirstyti pagal įdomumą, sėkmingumą ar tiesiog „gerumą“.
Tikime, kad viena iš dizaino funkcijų – jaudinti ir kelti klausimus. Tokia ir šios parodos misija.
Parodos kuratorė Sonata Šulcė

Lava Drop X, guitar
Rapolas Gražys

The Lava Drop X guitar represents the synthesis of professional sound and design. This electric guitar, made of an aviation aluminium module and high-end hardwood, prolongs a note’s resonance and the ability to hold the note.
The young designer Rapolas Gražys (born in 1991) accepted his bachelor’s thesis advisor J. Brundza’s challenge to create a new guitar design – that’s how the first wooden Lava guitar came about. Now Lava Drops is a brand known among professionals not only in Lithuania but throughout the world, presenting unique and innovative electric string instruments, made with one-of-a-kind technologies, using particularly rare materials, which together produce an authentic sound. This model earned a global Red Dot Design award.

Private collection

Lithuanian Design: From Temporary to Contemporary

Most publications about design begin by stating that design is difficult to define. What, then, can be said about Lithuanian design? What is Lithuanian design? When did it emerge? What falls outside the concept of design? These questions are posed not just by researchers but by society at large.
Diverse and even – dare we say it – eclectic objects meet in the Lithuanian Design: From Temporary to Contemporary exhibition. This is unavoidable, considering that design items created during three different epochs (interwar, Soviet, and after Lithuanian independence in 1990) are presented. They belong to different times, and they vary in size, purpose, production materials, etc. Also, the exhibits include both mass-produced (i.e., made in factories) and unique items.
In organizing the exhibition, the uniqueness of the objects posed a challenge, making it difficult to generalize them or identify similarities. With the time periods themselves also contrasting, we decided not to combine the objects into a single narrative. Instead, by intermixing them, we were able to demonstrate their contrasts – and in some cases, their similarities. The exhibition’s organizers do not strive to present what does or does not belong to the history of Lithuanian design, nor are the exhibits organized based on how interesting, successful, or “good” they are.
We believe that one of the functions of design is to excite and generate questions. Such is the mission of this exhibition.
Sonata Šulcė, exhibition curator

Sekite socialiniuose tinkluose

Naujienlaiškis

.

Partneriai

Visos teisės saugomos: dizainaskaune.lt 2020