Dabartiniai kauniečiai šią vietą žino kaip kartodromą „Vilkas“, vyresnieji galbūt mena čia veikusį „Pergalės“ metalo fabriką. XIX a. užgimęs pramoninis Kauno centro kvartalas pirmąjį birželio savaitgalį išgyvens dar vieną virsmą. Čia vos dviems paroms įsikurs šiuolaikinės elektroninės muzikos festivalis „Optimismo“.

Per savaitę keliasdešimties žmonių jėgomis industrinės lauko ir vidaus erdvės transformuotos į avangardinį tūrį, peržengiantį įprastos klubinės patirties rėmus. Festivalyje birželio 3-5 dienomis pasirodys 17 atlikėjų, iš kurių net tuzinas – iš užsienio šalių nuo Australijos ir Kinijos iki Nyderlandų ir Vokietijos. Vizualinius „Optimismo“ sprendimus kūrė tokie profesionalai, kaip Eugenijus Sabaliauskas ir Andrius Pukis, techninius – Tomas „Teex“ Sinonis.

Grįžimas į klubinės kultūros pradžią

Elektroninės šokių muzikos vakarėliai pramonei nebereikalingose industrinėse erdvėse – tokia buvo klubinės kultūros pradžia JAV ir Anglijoje. Keturios garso kolonėlės, užtemdyti langai, tvankiose studijose ar net namuose gimę kūriniai – tokie paprasti savaitgalių receptai ilgainiui transformavosi į pasaulinį judėjimą, tapusį svarbia popkultūros dalimi. Tokie festivaliai, kaip „Optimismo“ – kelionė į tradicijos pradžią, pagilinama moderniausiais audiovizualiniais sprendimais, kuriuose kokybė visuomet svarbesnė už gausą.

„Kai pirmąkart įžengiau į šį fabriką, pasakiau – laikykitės“, – diriguodamas savo komandai komentuoja Tomas „Teex“ Sinonis, renginių techninis prodiuseris. Jau 30 metų šioje srityje dirbantis Tomas teigia, kad „Optimismo“ atveju senokai neremontuotame pastate, kurio plotas – tūkstančiai kvadratinių metrų, siekta sukurti pirmapradės klubinės vietos efektą, paliekant atvirą perspektyvą į efektingai sušviestas pastato lubų konstrukcijas. Pradedant darbus teko išmontuoti čia įprastai veikiančio kartodromo trasą, tuomet atsivėrusį tūrį sudalinti minimaliai jį varžančiomis detalėmis.

Optimizmo paieškos muzikoje – iš viso pasaulio

„Optimismo“ festivalio autorių idėja – atsigręžti į „optimistiniu“ vadinamą Kauno modernizmą, į XX a. pradžią, kuomet dabartinė Europos kultūros sostinė tik žmonių užsidegimo dėka išaugo septynis kartus, ir istorijoje paieškoti įkvėpimo naujai kasdienybei, sužavėjo ne vieną muzikos kūrėją. Į Kauną birželio 3-5 dienomis atvyks prodiuseriai ir didžėjai iš Kinijos, JAV, Anglijos, Australijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Vokietijos, kurių kilmės šaknys siekia Kongą, Filipinus, Vietnamą, Keniją. Ne vienas nustebo, kiek netikėtų paralelių galima išvesti tarp šimtmečio senumo įvykių ir to, kaip jie gyvena, mato pasaulį ir kuria šiandien.

Prie tokių šiuolaikinės elektronikos avangarde esančių vardų, kaip Corin, „Animistic Beliefs“, Nick Klein, Krikor, Slikback, eea, Nkisi, „Tapan“, Osheyack, Pandora’s Jukebox, Bambounou ir Black Zone Myth Chant, prisijungs ir festivalį organizuojančių komandų atstovai. Tai „Digital Tsunami“ trio Ernestas Sadau, Eivydas K ir Times New Roman bei kauniečiai „Ghia“ nariai Shapoka ir Weevil.

„Tapan“: https://www.youtube.com/watch?v=f6kDPDUbV3A&ab_channel=ElephantStudio

„Animistic Beliefs“: https://www.youtube.com/watch?v=EXpXHOJMpT4&ab_channel=AnimisticBeliefs

Slikback: https://www.youtube.com/watch?v=d7j1-rD9tYI&ab_channel=BoilerRoom

Programa lauke ir viduje

Birželio 3 d., penktadienį „Optimismo“ fabriku virtusio industrinio parko vartai atsivers 20 valandą. Skambant pirmiesiems muzikos garsams viduje, dar bus laiko apžiūrėti tvariai, iš čia pat liejamų betono elementų, sukurtų skulptūrinių ansamblių parką bei keletą istorijos epochų menančio Karmelitų kvartalo erdves. Šeštadienio dieną muzikinis veiksmas persikels į lauką, o sutemus lankytojai grįš į spinduliais ir garso bangomis virpinamą buvusio metalo fabriko erdvę.

Išankstiniais pigesniais bilietais į „Optimismo“ prekiauja „Paysera“, ribotas jų kiekis bus parduodamas ir prie įėjimo. Festivalis yra „Kaunas 2022“ programos „Modernizmas ateičiai“ dalis.