Penkiolika šeštadienių „Tempo“ erdvėje, 170 valandų atskirų komandinių susitikimų. Tiek dialogų ir komandinio darbo reikėjo „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos „Kauno iššūkis“ dalyviams tam, kad pažintų Kauno miestą ir rajoną, jų bendruomenes, tam, kad sukurtų pridėtinės vertės projektą Kaunui. Kaip ir kasmet, patobulinę savo laiko planavimo, efektyvumo, kūrybingumo, kritinio mąstymo, komandinius ir savęs pažinimo įgūdžius, „iššūkiečiai” kviečia susipažinti su jų kurtais projektais.
4-ajame projekto sezone susibūrė 5 komandos, kurios raitojosi rankoves socialinių, bendruomeninių, intelektualių ir kūrybinius iššūkių sprendimui. Kalbant apie iššūkius – šių metų programa turėjo savąjį – karantiną. Svarbiausi programos kūrybiniai ir darbiniai etapai turėjo persikelti į virtualią erdvę: diskusijos iš „Tempo erdvės“ persikėlė į zoom programą, o projektai – į socialinius tinklus. Taip atsitiko ir su programos pabaigos „Kauno iššūkio finišas“ renginiu, kurio transliaciją vis dar galima rasti „Kauno iššūkis“ Facebook paskyroje. Neįprastos sąlygos leido komandoms dar labiau susitelkti ties projektais, nekeliant kojos iš namų, o neįprasti pristatymai įžiebė diskusiją tarp komsijos narių. Šių metų projektų vertinimo komisiją sudarė: „Kaunas 2022“ vadovė Virginija Vitkienė, Kauno miesto tarybos narys Mantas Jurgutis, „Kaunas 2022“ jaunimo platformos kuratorės Evelina Šusckickytė ir Vaida Venckutė-Nagė, „Kauno iššūkio“ programos alumnas Dominykas Butkus.
Laimėjo, jog sukurtų stalo žaidimą visam Kaunui
Komisija po ilgo svarstymo sutarė, jog šį sezoną vainikuos projektas „Žaidžiam Kauną?!“. Komanda jaunuolių stebi milžinišką jaunimo įsitraukimą į internetinį gyvenimą ir nori atkreipti dėmesį į tikrojo, gyvo ryšio su žmogumi kūrimą. Todėl po diskusijų ir apklausų moksleiviai nusprendė, jog žaidimai skatina visus susiburti ir bendrauti, smagiai praleisti laiką, pažinti save ir įgauti įvairių įgūdžių. „Žaidžiam Kauną?!“ tikslas – su Kauno jaunimo ir kitų interesantų pagalba sukurti Kauno stalo žaidimą arba stalo žaidimą Kaunui. Šiuo metu komanda svarsto, koks galėtų būti žaidimo formatas, kaip jame galėtų pasirodyti Kauno mitinis žvėris, bet tai dar ne viskas – iššūkiečiai karantino laikotarpiu susikūrė Instagram paskyrą @zaidziam.kauna, kurioje dalinasi žinutėmis apie senovinius, neįprastus žaidimus, kviečia dalyvauti iššūkiuose su šeimos nariais ir kuria asmeninių įgūdžių tobulinimo (per žaidimus!) paskaitas. Galima matyti, jog karantinas komandos veiklos nesustabdė, o sulaukus galimybės visiems susėsti arčiau nei 2 metrai, „Žaidžiam Kauną?!“ kvies į stalo žaidimų turnyrus ir kitus renginius.
Projektai
Nors piniginį prizą idėjos įgyvendinimui laimėjo viena iš 5 komandų, tačiau visų komandų idėjos yra svarbios ne tik Kaunui, bet ir „Kauno – Europos Kultūros sostinės 2022“ veiklai. Likusios komandos veiklos nestabdo – įveikę karantino duotą iššūkį, jaunuoliai toliau tęs savo projektų veiklas. Žinoma, dalis jų gali įgauti kitas formas, komandos gali plėstis ar jungtis prie kitų iniciatyvų. Štai sąrašas kitų projektų, kuriems galima suteikti dėmesio ir pradėti naują draugystę:
● „Rixa“ – vaizdo įrašų serijos įvairiomis temomis, kurias aptaria skirtingų nuomonių ir pažiūrų jaunuoliai, ieškodami bendrų taškų – konsensuso. Kritinis mąstymas ir supažindinimas su aktualijomis, pateikiant įvairius požiūrius. Komanda svarsto apie tabu, nepatogias, aktualias temas kalbantį filmų festivalį, diskusijas, spektaklius. IG rasite čia.
● „Randai“ – projektas, kviečiantis išlaisvinti emocinius ir fizinius randus gyjančios sielos labui. Merginos nori keisti požiūrį į randus, traumas, ir skatina apie tai kalbėti, nepaisant visuomenės stigmų. Įvairių randų istorijomis gali pasidalinti kiekvienas –[email protected]. Visa tai pamatyti galite čia, o projektui įsibėgėjus, Kaune bus daugiau dėmesio skiriama dialogams, problemų sprendimui ir supratingumui, instaliacijų ar performansų formatu.
● „Lempa“ – projektas, siekiantis kurti ryšį tarp jaunimo ir kitų socialinių grupių: senjorų užsieniečių ir t.t. Pavyzdžiui, organizuoti “Never Have I Ever” renginių sesijas su senjorais, gatvės meno kūrimas su Kaune gyvenančiais kitataučiais, o galiausiai – kurti menines instaliacijas įvairių bendruomenių centruose/erdvėse. Komandos idėjas galite sekti čia.
● Komoda šviečia jaunimą apie šiandienos aktualijas bei pasaulio istoriją pasitelkdami vieną apčiuopiamiausių įrankių – madą. Komanda nori projektą paversti platforma jauniesiems kūrėjams parodyti savo kūrybą, įtraukti jaunimą (ir ne tik) į mados ir meno sceną Kaune ir Lietuvoje. Komandos podiumo kelionę sekite čia.
„Kauno iššūkis“ kasmet subrandina jaunimo projektus, kuriančius pridėtinę vertę Kauno miestui ir rajonui. Tai programa, skirta mokytis per praktiką, nebijoti klysti, suprasti, kaip veikia komanda, pažinti bendraminčių ir save.
Kauno iššūkio Facebook galite rasti čia.
Kauno iššūkio Instagram galite rasti čia.