Scenos profesionalai Kauno teatralus moko nugalėti žmogiškas baimes

Režisūros studentai, pradedantys ir profesionalūs aktoriai, bendruomenių aktyvintojai – tokia nevienalytė publika dalyvauja visą spalio mėnesį Kaune vykstančiose bendruomenių teatro dirbtuvėse. To, kaip profesionalams dirbti su neprofesionalais, kauniečius ir Kauno rajono gyventojus moko kino ir teatro aktorė, bei režisierė Brigitte Christensen (Danija/Italija) ir kompozitorius bei muzikantas Nikola Diklic (Italija).

Pavasarį Kaune vykusiame Europos kultūros sostinių forume dalyvavę scenos profesionalai šįkart grįžo kaip „Kaunas 2022“ kultūros tempo akademijos dėstytojai. Dvylikos asmenų grupei dirbtuves vedantys B. Christensen ir N. Diklic patys nedalyvavo atrankos procese – jiems tik buvo svarbu, kad į mokymus susirinktų tie, kurie jau turi išsilavinimą ar patirties scenos menuose. Tai, ar dalyviai jau yra dirbę su bendruomenėmis, neturėjo reikšmės: „Galų gale, bendruomenių juk nebūna tokių pačių, skiriasi jose gyvenantys žmonės, skiriasi jų istorijos – neturime tam formulės“, – sako N. Diklic.

Svarbus šių mokymų aspektas – išmokti nebijoti dirbti su tais, kurie neturi jokios sceninės patirties. Lektoriai savo studentams nuolat primena, kad, nusprendę kurti bendruomenių teatrą, jie susidurs su pačiomis įvairiausiomis žmonių emocijomis. „Iš savo patirties su bendruomenėmis žinome, kad per tris ar keturias savaites aktoriumi netapsi – ir neturi tapti, vadinasi, neturėsi ir reikiamų įgūdžių, kurie leidžia scenoje jaustis saugiai“, – kalba tris dešimtmečius šioje srityje dirbanti B. Christensen.

Be to, kad dalyvauja dirbtuvėse, kuriose kalbama apie viską nuo strategijos, tyrimo, žmonių ir bendruomenių įtraukimo, komandos sutelkimo iki to, kaip sužadinti tai, kas geriausia kiekviename žmoguje, lietuvių grupė su dėstytojais taip pat susitinka su Kauno ir Kauno rajono bendruomenėmis, klausosi jų lūkesčių, aptaria galimus ateities projektus. „Jau spėjau pastebėti, kad lietuviai tik iš pradžių atrodo gana rezervuoti, bet po kiek laiko atskleidžia savo vidinį pasaulį, o tai labai svarbu – tokiuose projektuose turi būti 100 proc. įsitraukęs, nes žmonės visuomet pastebi, jei blefuoji“, – įspūdžiais po kelių Kaune praleistų savaičių dalinasi N. Diklic.

Šios dirbtuvės yra pirmasis 2019 m. vyksiančio „Kaunas 2022“ bendruomenių teatro projekto žingsnis. Kultūros tempo akademijos profesionalų fakultete taip pat  jau vyksta auditorijų plėtros mokymai. Jau prasidėjo ir „Kultūros iššūkio“ mokymų programa jaunimui, „Fluxus Labas!“ mokymų ciklas norintiems tapti bendruomenių įveiklintojais bei savanorystės fakulteto veikla. Visi šie mokymai jų dalyviams nekainuoja.

Palikite komentarą

Jūsų el. pašto adresas viešai nebus skelbiamas